dinsdag 9 november 2010

dag 65: kerstvariatie

Al doende ontstond er vanuit de vlindertjes opeens een idee: een kerstster (of sneeuwvlok). Hier van dezelfde wol als waar ik vlinders van haak, maar misschien dat ik voor mijn kerstkaarten nog wel een ander garen uitprobeer. Het is eigenlijk heel eenvoudig: 8 lossen, vastmaken met een halve vaste tot een kring. Dan 7 lossen, 1 stokje in de kring+ 3 lossen (5 keer), vasthaken aan de derde losse waar je mee begon. Dan een halve vaste om het eerste stukje lossen heen, 4 lossen, 1 halve vaste in de derde losse (dus terugsteken), een halve vaste aan het eind van het eerste stukje en zo alle zes openingen vullen. Natuurlijk kan de ster of sneeuwvlok ook nog uitgebreid worden, of kun je met een serie nog een leuk samenspel maken.

Reactie: Ik heb 25 sterretjes gehaakt van katoen, deze in suikerwater gehad. Na drogen , boven en onder kralen gemaakt. Dit voor in mijn kerstboom welke alleen bestaat uit gehaakte ballen,gehaakte sneeuwpopjes en nu dus de sterren, is es wat anders dacht ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten